To one przyciągają użytkowników z wyszukiwarki na stronę internetową firmy – dopracowane pod względem SEO teksty. Przeczytaj ten krótki wpis i zobacz, jak treści wpływają na pozycjonowanie. Zapoznaj się również z podstawowymi wskazówkami dotyczącymi ich tworzenia.
Dlaczego treści są tak ważne dla SEO?
Generują ruch
Jeśli chcesz, by Twoją stronę internetową odwiedzało mnóstwo osób, wartościowe dla odbiorców treści będą jedną z lepszych metod. Tym bardziej, że teksty często stanowią niedrogi w porównaniu z innymi formami promocji oraz działający przez lata sposób dotarcia do potencjalnych klientów.
Pozwalają osiągnąć wysoką pozycję
Wysiłek włożony w dobór fraz kluczowych z narzędziami SEO, a następnie w stworzenie tekstów zazwyczaj się opłaca. To właśnie tej pracy strona internetowa zazwyczaj zawdzięcza wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania. Jeśli Twoje treści uwzględniają potrzeby użytkowników, proponują rozwiązania ich problemów, a zarazem są odpowiednio sformatowane i nasycone frazami kluczowymi, prędzej czy później zostaną docenione przez algorytmy Google.
Umożliwiają zdobycie wartościowych linków
Interesujące artykuły często też zdobywają uznanie czytelników, którzy odnoszą się do nich w dyskusjach w mediach społecznościowych. W ten sposób treści mają szansę na pozyskanie wartościowych linków prowadzących do Twojego serwisu.
Zabezpieczają stronę przed spadkiem pozycji
Aktualizacje algorytmu Google mocno skoncentrowały się ostatnimi czasy na jakości contentu. W związku z tym strony internetowe z mniej wartościowymi treściami spadły w rankingach. Stawiając na merytoryczne, przejrzyście napisane teksty, chronisz swoją witrynę przed spadkiem jej pozycji w rezultatach wyszukiwania.
Jeżeli interesuje Cię konsultacja ze specjalistami od pozycjonowania w Lublinie, bo potrzebujesz zoptymalizowanych pod SEO treści, sprawdź na przykład ofertę agencji IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Dobra treść z dwóch punktów widzenia – SEO i człowieka – jak ją napisać?
Zachowaj umiar w stosowaniu fraz
Dawno minęły czasy w pozycjonowaniu stron internetowych, kiedy przesadzano z liczbą fraz kluczowych w treści i umieszczano je w nienaturalnie brzmiących formach. Dlatego, jeśli chcesz, by Twoje teksty pozycjonowały witrynę, zrezygnuj z nadmiaru słów kluczowych, postaw na naturalność.
Tworząc treści, uważaj też na duplicate content, czyli zbliżone bądź takie same teksty występujące w obrębie jednej witryny. Nie ustalaj ponadto identycznego zestawu fraz kluczowych dla odrębnych podstron. W takich sytuacjach algorytmy Google mogą napotkać problem z określeniem, którą z treści wyświetlać w rezultatach wyszukiwania.
Pisz przede wszystkim dla użytkowników
Zanim przystąpisz do pisania, przeanalizuj dokładnie, kto będzie czytał Twój tekst, między innymi ustal, czy będą to raczej mężczyźni, czy może kobiety, ile mają lat, jaki jest poziom ich wiedzy dotyczący danego zagadnienia, jakie problemy mają, jakie rozwiązania cenią, jakimi wartościami się kierują, w jaki sposób chcą być postrzegani przez innych ludzi. Nie znając swoich czytelników, trudno będzie Ci stworzyć tekst, który wywoła u nich jakieś emocje, skłoni do działania, czy przekona do Twojej marki.
Zadbaj o wygląd tekstu
Jeśli nie chcesz, by użytkownik opuścił Twoją stronę internetową z powodu nieprzyjaznej w odbiorze ściany tekstu, wykorzystaj nagłówki oraz zadbaj o krótkie akapity. Odpowiednio podzielona treść sprawia, że odwiedzające serwis osoby chętniej się z nią zapoznają. Nagłówki mają też ogromne znaczenie dla SEO, to w nich między innymi powinny znaleźć się frazy kluczowe. W trosce o uwagę czytelnika zadbaj także o wypunktowania ułatwiające przyswajanie informacji oraz o pogrubienia ciekawszych czy istotniejszych zdań.
Pozycjonowanie strony jest właściwie niemożliwe bez dbałości o treści. Teraz, gdy już znasz podstawy ich pisania, możesz spróbować swoich sił i stworzyć pierwsze teksty dla swojego biznesu.
Artykuł sponsorowany